Krátký návod k porozumění produktů platformy Google Maps – Mapy

By Srpen 6, 2018 Blog, Mapy
google_maps

Jste zmatení při výběru správného typu mapy pro vaší web stránku nebo aplikaci? Pořád přemýšlíte, jaký je rozdíl mezi Dynamickou, Statickou a Embed mapou? Google Mapy poskytují širokou škálu možností, z kterých si je možné vybrat a víme, že to může být matoucí. Proto jsme připravili krátký přehled každého typu map, co jak věříme, vám pomůže porozumět rozdíly.

Dynamická, Statická nebo Embed… kterou možnost mám zvolit?

Nemusí to být zřejmé, ale také to není až tak komplikované. Všechno začíná tím, na jaký účel chcete mapu použít. Jestliže zkoušíte ukázat polohu vaší prodejny, nebo chcete ukázat instrukce, jak se k vám zákazník má dostat, nebo byste rádi monitorovali polohu zařízení v reálnem čase, nebo byste chtěli zobrazovat stylizovanou mapu, všechno začíná se správným výběrem typu mapy.

Existuje několik bodů, které byste měli zohlednit před výběrem konkrétního typu mapy:

  1. Jaké jsou moje business cíle– co chci docílit s pomocí mapy, jak to může podpořit moje podnikání?
  2. Kdo jsou mojí uživatelé – jaké informace ode mě očekávají, z čeho mohou mít prospěch?
  3. Jaké další informace chci zobrazit na mé mapě – přidejte vlastní mapové vrstvy s polohou vašich prodejen, nebo obslužních míst.
  4. Jaké služby potřebuji pro moji mapu – street view, distance matrix, directions?
  5. Jak chci zobrazovat další informace – jako kresby, čáry nebo stylizované ikony?

Poté co jsi odpovíte na výše položené otázky, máte možnost si vybrat ze 4 typů map:

  • Dynamická mapa, která je interaktivní objekt. Uživatel může volně přibližovat, pohybovat nebo přepínat mezi mapovými vrstvami. Webová stránka nebo aplikace zobrazuje mapu pomocí JavaScriptu.
  • Statická mapa, která je pouze obrázek přidaný na webovou stránkou pomocí HTML. Není to interaktivní mapa, co znamená, že uživatel nemůže přibližovat ani pohybovat mapou, nebo měnit mapové vrstvy.
  • Embed Advanced mapa vám dovoluje vložit interaktivní „frame“ s mapou na vaší webovou stránku za pomoci jednoduchého HTML (přidáním URL adresy). Kromě označení adresy se špendlíkem můžete také použít funkce jako street view, nebo vložit vyhledávací políčko.
  • Embed mapa vám dovoluje vložit interaktivní „frame“ na vaší webovou stránku pomocí jednoduchého HTML kódu (přídáním URL adresy). Můžete označit polohu vaší prodejny.

Každý z těchto typů vám dovoluje použít různé funkce pro různé uživatele vašich webových stránek nebo aplikací.

V tabulce níže můžete vidět porovnání jejich hlavních funkcí. Klikněte na název každé funkce pro zobrazení popisu.

Dynamické Mapy

Jak jste si jistě všimli, nejpokročilejším řešením je dynamická mapa, která vám dovoluje s mapou dělat ty nejrůznější věci – můžete přidávat své vlastní objekty a vrstvy, kreslit na ně, stylizovat tyto vrstvy, označit různá místa, použít vyhledávací políčko, použít street view, nebo použít funkci automatického dokončování (autocomplete). Také byste si měli zapamatovat, že pouze Dynamické Mapy plně fungují s webovými službami Google Map, jako je například, geolokace. S tímto druhem mapy můžete dosáhnout více než s jakýmkoliv jiným. To je hlavním důvodem, proč je tento typ mapy tak oblíbený a často používaný.

Výhody:

– Plně interaktivní uživatelská zkušenost – přibližování, posouvaní a změna vrstvy
– Stylizování map a ikon
– Přidávání vlastních vrstev
– Zobrazení informací o bodech zájmu
– Možnost navigace
– Vyhledávací pole a služba automatického dokončování

Nevýhody: 

– Je potřeba mít aspoň základné vědomosti o vývoji aplikací/webových stránek – JavaScript
– Vyžaduje si to širší záběr vědomostí o různých platformách (také je třeba myslet na uživatele mobilních zařízení).

Příklady použití: 

  • Aplikace ukazující polohu vozidla/osoby v reálném čase
  • Lokalizátor obchodů/prodejen, který poskytuje uživatelům informace o poloze vašich prodejen, aby se k nim lépe dostali.
  • Webové stránky určené na prodej nemovitostí, které mohou zobrazovat ostatní body zájmu – obchody, úřady, školy atd.
  • Webové stránky určené na rezervaci letů zobrazující různé možnosti pro spojovací lety

Statické Mapy

Statická mapa přináší mnoho funkcí, protože ji můžete stylizovat a umístit na ní několik adres najednou. Také můžete na ní kreslit. Nicméně, uživatelská zkušenost je limitována, může to být užitečné, když nechcete, aby se vaši uživatele rozrušovali a chcete, aby zůstali soustředění na obsah, který je jím prezentován. Například, tento typ mapy skvěle slouží pro zobrazování statické polohy, jako například: hotel, nebo parkoviště. Jednoduše řečeno jedná se o případy, kdy je potřeba zobrazit polohu statického objektu na mapě.

Výhody:

– Lehká implementace – žádný JavaSript
– Stylizování map a ikon
– Umísťování několika adres
– Kreslení na mapu

Nevýhody: 

– Žádná interakce s mapou – není možné přibližovat, pohybovat nebo měnit vrstvy
– Žádná navigace
– Žádné stylizované vrstvy
– Žádné informace o bodech zájmu

Příklady použití: 

  • Cestovní portál zobrazující polohu turistické atracke
  • Portál pro rezervaci hotelových pokojů

Embed Advanced a Embed mapa

Je to nejjednodušší způsob přidání mapy na vaší webovou stránku. Pouze potřebujete vložit URL adresu a implementovat to do HTML kódu. Není zapotřebí žádný JavaSript. Embed Advanced mapa může hodně nabídnout vašemu podnikání – street view, nebo zobrazování času cesty. Implementace jednoduché Embed mapy je doporučena pouze v případě, že není zapotřebí zobrazovat nic jiné kromě polohy statického objektu.

Výhody:

– Plně interaktivní zkušenost – je možné přibližovat, pohybovat nebo měnit vrstvy
– Skutečně jednoduché řešení na implementaci – žádný JavaSript
– Zobrazení informací o bodech zájmů
– Při Embed Advanced mapě můžete zobrazit street view a cesty

Nevýhody: 

– Není možné tyto mapy stylizovat
– Není možné vytvářet vlastní vrstvy
– Není možné kreslit na mapu
– Je možné zobrazit pouze jednu polohu
– Kliknutí na daný bod přesměruje uživatele na webovou stránku Google Map (v novém tabu)

Příklad použití:

  • Přidávání informací a kontaktní sekce webové stránky

Grafické porovnání

Je lepší to vidět nežli tisíckrát číst. Tudíž, jsme taky připravili grafické porovnání různých typů map. Prosím, udělejte si chvíli a podívejte se na grafickou prezentaci výše uvedených funkcí.

Jak můžete vidět, jakmile jste prošli naší krátkou příručkou a jakmile jste si zodpověděli všechny základné otázky o vašem podnikání a roli map, není těžké určit který typ map právě vy potřebujete. Jestli chcete pouze zobrazovat polohu vaší prodejny, nebo vytvářet pokročilé stylizované vrstvy, Google Mapy vám to dovolují. Můžete mít prospěch z Google Map a jejích funkcí – největší databáze bodů zájmů, street view a dalších funkcí.

Doufáme, že jsme vám tímto článkem udělali jasno v různých typech map. V dalším článku půjdeme hlouběji do technických detailů při používání různých typů Google Map.