Nástroje Google Map, které podpoří růst Vašeho podnikání

By Říjen 4, 2018 Blog, Mapy
22-2018-11-30-google_maps

Nákupní návyky spotřebitelů se neustále mění tak, jak se vyvíjí technologie. Pouze od roku 2015 vzrostl počet tzv. opuštěných košíků ze 71,39 % na 77,24 % v roce 2017. Proč tomu tak je? Jak získat pozornost potenciálního klienta a přimět ho, aby si vybral Vaši společnost? Nejprve se podívejte, jak je Vaše firma prezentována na internetu a zkontrolujte, zda poskytujete snadný přístup k Vašim produktům a službám.

Mapa – jak by měla vypadat?

První otázka – kam byste měli mapu umístit? Neskrývejte ji na stránce s kontakty. Dobrým nápadem je samostatná karta, kde můžete zobrazit všechna Vaše umístění. Důležité informace můžete snadněji zpřístupnit s využitím nástrojů Google, jako je zadávání adresy nebo geolokace.

Čitelnost informací je další důležitou otázkou – měli byste je udělat co nejpřehlednější a nejjasnější. Které informace jsou pro Vaše zákazníky nejcennější? Ty by měli být zobrazeny ihned. Některé informace mohou být zobrazeny, když je ukazatel myši nad daným prvkem a po kliknutí se mohou zobrazit další podrobnosti. Můžete také skrýt informace o Vašich konkurentech či jiné nepotřebné prvky v mapě.

Filtrování výsledků vyhledávání je užitečné také pro vyhledávání místa, kde lze vybraný produkt najít. Filtry by měli být během procesu vyhledávání viditelné, aby je zákazník mohl dle potřeby upravovat.

Nezapomeňte na vzhled mapy. Ujistěte se, že mapa ladí s Vaší značkou. Styl mapy můžete měnit pomocí tohoto nástroje. K vyznačení Vašich míst můžete použít symbol s Vaším logem nebo jiný obrázek spojený s Vašimi produkty nebo službami.

Máte-li více umístění, použijte shlukování – zabráníte chaosu ve Vaší mapě a zkrátíte čas načítání.

Google Mapy – užitečné nástroje

Google Mapy nabízejí různé nástroje, které usnadňují online i offline nakupování a umožňují uživateli získat na webu či v aplikace spolehlivější informace. Pomocí Distance Matrix API můžete odhadnout dobu jízdy k nejbližšímu místo (s ohledem na aktuální dopravní situaci), což umožní výběr optimálního místa (často nejde o to nejbližší z pohledu kilometrů). Funkce Places API, Place Autocomplete a Place Details mohou být využity pro navrhování adres. Tato volba může zákazníkům pomoci najít přesné umístění a dokončit objednávku. Výsledkem je rychlejší a efektivnější zpracování objednávek a méně chybně zadaných dodacích adres.

Pomocí Directions API můžete zákazníkovi dále ukázat nejrychlejší a nejpohodlnější způsob, jak se k Vám dostat. Tento nástroj to umožňuje zobrazovat přímo na Vašem webu nebo v aplikaci bez nutnosti dalších aplikací pro web či navigaci. Dalším užitečným nástrojem je Street View API – každý může zjistit, kde přesně se nacházíte, jak to vypadá v okolí atd.

Vaše vizitka na Googlu

Přes 70 % uživatelů začíná nákup vyhledáváním informací na internetu. Většině z nich se Vaše firma představí „vizitkou“ ve výsledcích vyhledávání. Služba Google My Business je bezplatný nástroj pro správu profilu společnosti v prostředí Google. Abyste udělali první dojem, měli byste jej používat správně.

Co Vám udělá dobrou online vizitku a povzbudí zákazníky, aby chtěli Vaše služby a produkty?

  • Nejprve uplatněte právo na Vaši společnost – tento krok Vám umožní ověřit vlastnictví a upravovat tak profil své firmy.
  • Uveďte přesnou adresu a kontaktní údaje.
  • Otevírací doba – pokud se liší v závislosti na dnech v týdnu, měli byste tyto informace do vizitky zahrnout. Informujte také potenciální klienty o změnách otevírací doby (např. během svátků, víkendů atd.). Proč to dělat? Google může odhadnout skutečný čas příjezdu z místa, kde se klient nachází a může ho upozornit, že by mohl dorazit až po zavírací době. Jak asi chápete, uvedení skutečné provozní doby může zabránit mnoha zklamáním.
  • Váš obrázek – nahrajte fotografii v dobré kvalitě. Může to být logo společnosti či fotografie místa, kde se nacházíte – ta zákazníkovi pomůže rozpoznat okolí.
  • Aktuální nabídky – na vizitce můžete publikovat reklamy. A využít tak tuto možnost k informování o nejnovějších slevách, akcích nebo nových produktech.

Zjistěte více o Google Mapách!

Zdroje statistik:

https://www.disruptiveadvertising.com/ppc/ecommerce/2018-ecommerce-statistics/
https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate