Jak Rohlik.cz používá Google Mapy pro zkvalitnění rozvozu potravin?

By Červenec 19, 2019 Blog, Mapy, Spokojení zákazníci
2019_rohlik.cz_cover

Internetový obchod s potravinami Rohlik.cz, založený v roce 2014, je největší hráč v rozvozu potravin v Česku. V současné chvíli působí v sedmi českých městech a jeho služby jsou dostupné pro více než 2,5 milionu obyvatel. S ohledem na dobu rozvozu a kvalitu sortimentu nabízí nejlepší službu v Evropě.

Jak šel čas v Rohlik.cz?

  • Říjen 2014 – Založení Rohlik.cz
  • Květen 2015 – Máme vlastní sklad a logistiku
  • Červenec 2015 – První expanze. Otevíráme vlastní sklad i v Brně.
  • Listopad 2015 – Nestačí nám kapacita, takže se stěhujeme do mnohem většího skladu
  • Prosinec 2015 – Dostáváme se na 1000 objednávek denně
  • Říjen 2016 – Už pro nás jezdí 200 kurýrů
  • Únor 2017 – Rozvezli jsme celkem 1 milion objednávek a denně se dostáváme na 4000 objednávek
  • Březen 2017 – Spouštíme mobilní aplikaci a expandujeme do dalších měst
  • Září 2017 – Podařil se nám dosáhnout obratu 2 mld. Kč
  • Leden 2019 – v roce 2018 se nám podařilo obsloužit 1 600 000 objednávek

Výzvy

Nakupování potravin online má nejen v Česku obrovský potenciál. V Rohlik.cz měli od začátku jasný cíl – odlišit se od konkurence. Chtěli přijít s lepší službou, zlepšit rychlost doručování, zaujmout prozákaznický přístup a udržet si kvalitu služeb. Aby bylo možné zrychlit doručování, je nezbytné mít přesné informace o tom, kde se zákazník nachází, jestli a kdy může být obsloužen, který kurýr bude objednávku doručovat, po jaké trase a jak dlouho celý proces potrvá. Především ve velkých městech, kde je služba dostupná, je plánování trasy s ohledem na dopravní situaci častou výzvou.

rohlik_logo2019

Řešení

S ohledem na výzvy, které s sebou rozvoz potravin přináší, se v Rohlik.cz již na samém začátku rozhodli pro využívání mapových služeb od společnosti Google. Ty jsou využity pro jednoduché vymezení doručovací oblasti, ve které se zákazník rychle zorientuje, pro vyhledání a validaci doručovací adresy, pro určení času dojezdu kurýra k zákazníkovi na základě informací o aktuální dopravní situaci a pro případný výpočet zpoždění. Z produktů Google Maps Platform jsou tedy využity všechny – Maps, Routes i Places. Konkrétně Maps Javascript API, Geocoding API a Distance Matrix API. Hlavním přínosem Google Map pro doručování zboží jsou právě data o aktuální dopravě. Dále je to celosvětové pokrytí kvalitními mapovými podklady, díky kterému lze vytvořený koncept jednoduše využít i při expanzi do zahraničí.

Cíle pro letošní rok

Mezi cíle společnosti patří v tuto chvíli automatizace procesů na skladě i centrále, dostupnost jejich služeb v čase, kdy to zákazník potřebuje, kvalitní sortiment, konzistentnost služeb a interní i externí růst. I díky Google Mapám se v Rohlik.cz daří plnit vytyčené cíle a stejný trend si chtějí udržet i v roce 2019, kdy plánují expandovat do zahraničí, konkrétně do Budapešti.

Letos plánujeme expanzi našich služeb do zahraničí. Jelikož neznáme lokální trasy, adresy, ani názvy městských čtvrtí, budeme spoléhat na globální podporu Google Map. Víme, že kamkoliv naše Rohlík auta zajedou, budou mít přístup k mapovým podkladům. Cílem je doručit našemu zákazníkovi kvalitní potraviny v garantovaném čase. A my víme, že to i díky globální podpoře Google Map dokážeme.
Ondřej Klamt, CTO v Rohlik.cz