Skip to main content

Europ Assistance: Asistenční služby kdekoliv a kdykoliv i díky Google Maps Platform

By 21 srpna, 201923 srpna, 2019Blog, Mapy, Spokojení zákazníci
europ-assistance-mapa

Společnost Europ Assistance, založena v roce 1963, je jednou z největších asistenčních služeb na světě, která udává trendy ve stále se dynamicky rozvíjejícím odvětví asistenčních služeb. Dnes působí ve více než 200 zemích světa, spolupracuje s více než 750 000 dodavateli a provozuje 40 asistenčních centrál. Google Mapy se svým celosvětovým pokrytím tvoří nezbytnou součást asistenčních aplikací. V roce 2001 byla v Praze otevřena Europ Assistance Česká a Slovenská republika, která využívá Google Mapy od roku 2012 a od roku 2015 spolupracuje při využívání mapových služeb s firmou Globema, prémiovým partnerem společnosti Google.

Výzvy

Vize společnosti je být nejspolehlivějším poskytovatelem asistenčních služeb na světě. Řídí se heslem You Live, We Care – Vy žijete, my se staráme. Mezi nabízené služby patří asistenční služby pro automobily po celé Evropě, včetně digitální silniční asistence a mobilní asistenční aplikace. Dále zdravotní a cestovní služby, osobní asistence či asistenční služby pro domácnost. Spolehlivost služeb vždy a za všech okolností je základem důvěrného vztahu se zákazníky. Aby bylo možné vize naplňovat, je důležité mít přesné informace o tom, kde se zákazníci vyžadující pomoc nacházejí, které asistenční centrum či které odtahové vozidlo je k nim nejblíž. Před nasazením Geolinku s využitím Google Maps bylo velmi těžké lokalizovat klienta a odhadnout čas příjezdu ke klientovi.

Řešení

V případě asistenčních služeb je nezbytné mít aktuální data s celosvětovým pokrytím. Služba musí být jednoduchá, efektivní a dosažitelná kdekoliv a kdykoliv. Proto se v Europ Assistance rozhodli pro Google Maps Platform – nejmodernější mapovou platformu na světě, která nabízí celosvětové pokrytí, snadnou implementaci API služeb do webových stránek i interních aplikací.

europ-assistance-aplikace150
  • Nástroj Geolink umožní během několika minut lokalizovat klienta a určit tak jeho aktuální polohu.
  • V Europ Assistance vyvinuli vlastní systém monitoringu odtahových služeb VGSD Core, kdy operátoři v reálném čase vidí, kde se nachází nejbližší volná odtahová služba. GPS monitoring odtahových a asistenčních vozidel zkracuje dojezdové doby a snižuje náklady.
  • Dynamic Maps jsou využívány pro zobrazení aktuální polohy odtahové služby nebo jako pomocná aplikace pro předání přesné polohy klienta.
  • Distance Matrix má velký význam ve výpočtu vzdálenosti odtahové služby ke klientovi a času příjezdu i vzhledem k aktuální dopravní situaci.

V Europ Assistance se snaží neustále automatizovat a digitalizovat své služby a Google Maps dále využívají v aplikaci DRSA, pro lokalizaci klienta, a v aplikaci DRSU, což je řešení pro end-to-end plně digitalizovanou asistenci klientů, kterým usnadňuje přístup k žádostem o pomoc, jako je silniční asistence a odtah vozidla.

300

milionů zákazníků
po celém světě

34

milionů odbavených
hovorů ročně

10

milionů asistenčních
zásahů ročně
Google mapy využíváme od roku 2012 jako součást jednoho z našich hlavních systémů pro lokalizaci klienta a následnou organizaci asistenčního případu. Postupem času jsme je začali využívat i v dalších systémech a doplňkových aplikacích. Stávající řešení nám vyhovuje. Aktuálně využíváme Google mapy primárně pro organizaci technické asistence pro automobily. Plánujeme ale větší rozšíření i do dalších oblastí asistence, například domácí a medicínské asistence.
Ondřej Nykodem, IT Supervisor v Europ Assistence