Tým Google Maps Platform pracuje bez přestání na zajištění nejvyšší kvality poskytovaných služeb. V případě pokročilých technologií se však někdy může objevit neočekávané narušení služby. Google proto vytvořil veřejně dostupný přehled neočekávaných chyb a narušení – Public Status Dashboard, jehož cílem je zlepšit transparentnost a rychlost při komunikaci stavu produktu při potenciálních výpadcích.
Public Status Dashboard poskytuje informace o aktuálním stavu obecně dostupných produktů, na které se vztahuje smlouva Google Maps Platform SLA. Na řídicím panelu, můžete kromě aktuálního stavu zkontrolovat také historii incidentů za posledních 365 dní. V závislosti na jejich závažnosti jsou incidenty klasifikovány jako narušení (oranžově) nebo výpadky (červeně). Než se objeví na řídicím panelu, jsou nejprve ověřeny technickou podporou Google, takže je možné mírné zpoždění při zveřejnění.
Pokud se někdy setkáte s problémem, který není uveden na tomto řídicím panelu, kontaktujte Podporu nebo si přečtěte další informace v sekci Često kladené otázky.
Když zjistíte problém, Panel Public Status Dashboard je prvním místem ke kontrole. Ale v závislosti na konkrétní situaci a potřebách existují i další místa, která mohou obsahovat užitečné informace:
1. Issue Tracker
Veřejný Issue Tracker je místo, kde Google aktivně udržuje seznam známých a nahlášených problémů. Zde můžete snadno zobrazit nahlášené chyby a přidat vlastní komentáře, které technickému týmu pomohou problém vyřešit. V případě výpadku uvidíte v části Map Support v Google Cloud Console informační banner s odkazem na Issue Tracker. Pokud chcete nahlásit problém nebo navrhnout novou funkci, začněte podáním žádosti. Nezapomeňte přidat snímek obrazovky nebo ukázku kódu, aby tým Google rychle identifikoval problém.
2. E-mailová upozornění
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo e-mailových oznámení Google, abyste dostávali novinky o technických aktualizacích, informace o výpadcích a oznámení o funkcích.
3. Essential Contacts
Google brzy začne posílat nejdůležitější upozornění na Essential Contacts – základní kontakty. Prostřednictvím nastavení základních kontaktů v Google Cloud Console můžete rozhodnout, kteří členové vašeho týmu tyto aktualizace dostanou. Můžete přidat jednotlivé lidi nebo skupiny. Další informace o kategoriích a nastavení základních kontaktů si můžete přečíst zde.
Zdroj: https://cloud.google.com/blog/products/maps-platform/introducing-new-google-maps-platform-public-status-dashboard