Služby založené na poloze se staly nepostradatelnou součástí našich životů. Geoprostorové technologie změnily způsob, jakým nakupujeme, dojíždíme a cestujeme. Mohou mít také obrovský dopad na podniky a jejich provoz. Společnost Google se rozhodla tento dopad prozkoumat a spojila se s přední světovou analytickou společností Oxford Economics, aby provedla výzkum třetí strany. V tomto článku vám přinášíme přehled výsledků!
Výzkum společností Google a Oxford Economics se skládal z kvantitativních a kvalitativních průzkumů. Zahrnoval 1000 vedoucích pracovníků podniků podniků a týkal se 14 průmyslových klastrů a 12 různých případů využití geoprostorových služeb v 8 zemích.
Výzkum se zaměřil na čtyři oblasti které klienti společnosti Google uvádějí jako klíčové pro posouzení při rozhodování o začlenění geoprostorových služeb do svého podnikání. Mezi klíčové oblasti patří příjmy, provoz, zkušenosti zákazníků, a udržitelnost.
Zúčastnění vedoucí pracovníci uvedli, že po zavedení geoprostorových služeb v jejich organizacích došlo ke snížení nákladů; mezi ovlivněné oblasti patřily služby zákazníkům, počet hodin strávených zaměstnanci na jednu dodávku nebo transakci, velikost vozového parku, náklady na pohonné hmoty, a další.
Respondentům byla předložena tvrzení o dopadu geoprostorových služeb. Zde je jejich tvrzení:
uvedlo, že geoprostorové služby zlepšují efektivitu procesů a operací jejich organizace.
uvedlo, že po zavedení geoprostorových služeb se jejich organizace stala ekologicky udržitelnější.
Co dalšího jsme se dozvěděli z výzkumu společností Google a Oxford Economics?
Zákaznická zkušenost
V současné době je pro mnoho podniků prioritou zákaznická a uživatelská zkušenost. 42 % účastníků průzkumu uvedlo, že je to jejich klíčový cíl pro příští tři roky. Geoprostorové služby mohou zlepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit věrnost zákazníků.
Podle průzkumu jsou geoprostorové služby také nejoblíbenějším řešením jak informovat zákazníky o klíčových informacích a zvýšit jejich zapojení. Příkladem takové geoprostorové služby je poskytování lokalizovaných informací o blízkosti obchodních míst.
Podniky využívají geoprostorové služby, aby svým uživatelům pomohly…
Obchodní operace
V posledních třech letech investovala polovina respondentů výzkumu společností Google a Oxford Economics do mapovacích technologií, aby zlepšila své obchodní operace. Méně účastníků investovalo do podnikové analytiky (38 %) zvyšování počtu zaměstnanců (rovněž 38%).
- Téměř polovina respondentů uvedla, že geoprostorové služby pomohly optimalizovat jejich operace dále v dodavatelském řetězci o 15 %. Například omezili počet cest k uskutečnění stejného množství dodávek nebo servisních schůzek.
- Více než polovina respondentů uvedla, že geoprostorové služby zlepšují efektivitu jejich obchodních procesů a operací.
- 62 % respondentů uvedlo, že vizualizace geoprostorových data jim pomáhá činit lepší rozhodnutí.
Finanční výsledky
Z výzkumu vyplývá, že geoprostorové služby mají vliv na snižování podnikových nákladů. Zde jsou výsledky otázky průzkumu „Jaké snížení provozních nákladů jste zaznamenali v každé z následujících oblastí během tří let po prvních investicích vaší organizace do geoprostorových služeb?„:
V tomto článku jsme se podělili o některé z nejdůležitějších výsledků výzkumu provedeného společnostmi Google a Oxford Economics. Pokud se chcete dozvědět více, Google připravil různé zdroje. Na stránkách našeho partnera najdete novou kalkulačku dopadu. Pomocí ní získáte vlastní zprávu o dopadu, který organizace jako ta vaše zaznamenaly díky zavedení geoprostorových služeb. Můžete se také podívat na webinář Googlu nebo si přečíst výkonný přehled výzkumu.
Pokud přemýšlíte, které geoprostorové služby by byly pro vaši firmu nejvhodnější, neváhejte nás kontaktovat. Prodiskutujte své problémy a potřeby s našimi odborníky a my vám pomůžeme vybrat to nejoptimálnější řešení!
Mohlo by vás zajímat…
Google připravil předpřipravená řešení a průvodce pro zlepšení vývoje map
Rozhraní Places API se aktualizuje. Co je nového pro uživatele vašich webových stránek a aplikací?
Společnost Google představila všeobecně dostupnou verzi rozhraní Address Validation API pro ověřování adres