Skip to main content

Jaký dopad mohou mít geoprostorové služby na vaše podnikání: Poznatky z výzkumu společnosti Google

By 27 dubna, 202317 srpna, 2023Blog, Mapy
uvodni-fotka

Služby založené na poloze se staly nepostradatelnou součástí našich životů. Geoprostorové technologie změnily způsob, jakým nakupujeme, dojíždíme a cestujeme. Mohou mít také obrovský dopad na podniky a jejich provoz. Společnost Google se rozhodla tento dopad prozkoumat a spojila se s přední světovou analytickou společností Oxford Economics, aby provedla výzkum třetí strany. V tomto článku vám přinášíme přehled výsledků!

Výzkum společností Google a Oxford Economics se skládal z kvantitativních a kvalitativních průzkumů. Zahrnoval 1000 vedoucích pracovníků podniků podniků a týkal se 14 průmyslových klastrů a 12 různých případů využití geoprostorových služeb v 8 zemích.

Výzkum se zaměřil na čtyři oblasti které klienti společnosti Google uvádějí jako klíčové pro posouzení při rozhodování o začlenění geoprostorových služeb do svého podnikání. Mezi klíčové oblasti patří příjmy, provoz, zkušenosti zákazníků, a udržitelnost.

ilustrace-1

Zúčastnění vedoucí pracovníci uvedli, že po zavedení geoprostorových služeb v jejich organizacích došlo ke snížení nákladů; mezi ovlivněné oblasti patřily služby zákazníkům, počet hodin strávených zaměstnanci na jednu dodávku nebo transakci, velikost vozového parku, náklady na pohonné hmoty, a další.

Respondentům byla předložena tvrzení o dopadu geoprostorových služeb. Zde je jejich tvrzení:

81

uvedlo, že geoprostorové služby zlepšují efektivitu procesů a operací jejich organizace.

90

uvedlo, že po zavedení geoprostorových služeb se jejich organizace stala ekologicky udržitelnější.

Co dalšího jsme se dozvěděli z výzkumu společností Google a Oxford Economics?

Zákaznická zkušenost

V současné době je pro mnoho podniků prioritou zákaznická a uživatelská zkušenost. 42 % účastníků průzkumu uvedlo, že je to jejich klíčový cíl pro příští tři roky. Geoprostorové služby mohou zlepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit věrnost zákazníků.

Podle průzkumu jsou geoprostorové služby také nejoblíbenějším řešením jak informovat zákazníky o klíčových informacích a zvýšit jejich zapojení. Příkladem takové geoprostorové služby je poskytování lokalizovaných informací o blízkosti obchodních míst.

Podniky využívají geoprostorové služby, aby svým uživatelům pomohly…

ilustrace-2
rozhodnout se o místě nákupu, návštěvy nebo bydlení – 57 %
najít a navštívit nejbližší obchod, bankomat, restauraci, prodejnu aut, lékařskou ordinaci nebo jiné místo/službu – 54 %
získat přehled o svých transakcích – 51 %
při vyhledávání, registraci nebo odhlašování rychle poskytnout svou adresu – 41 %

Obchodní operace

V posledních třech letech investovala polovina respondentů výzkumu společností Google a Oxford Economics do mapovacích technologií, aby zlepšila své obchodní operace. Méně účastníků investovalo do podnikové analytiky (38 %) zvyšování počtu zaměstnanců (rovněž 38%).

  • Téměř polovina respondentů uvedla, že geoprostorové služby pomohly optimalizovat jejich operace dále v dodavatelském řetězci o 15 %. Například omezili počet cest k uskutečnění stejného množství dodávek nebo servisních schůzek.
  • Více než polovina respondentů uvedla, že geoprostorové služby zlepšují efektivitu jejich obchodních procesů a operací.
  • 62 % respondentů uvedlo, že vizualizace geoprostorových data jim pomáhá činit lepší rozhodnutí.

Finanční výsledky

Z výzkumu vyplývá, že geoprostorové služby mají vliv na snižování podnikových nákladů. Zde jsou výsledky otázky průzkumu „Jaké snížení provozních nákladů jste zaznamenali v každé z následujících oblastí během tří let po prvních investicích vaší organizace do geoprostorových služeb?„:

-18
služeb zákazníkům
-13
velikost flotily
-12
počet hodin práce na jeden rozvoz
-9
počet hodin práce na jednu transakci
-4
paliva

V tomto článku jsme se podělili o některé z nejdůležitějších výsledků výzkumu provedeného společnostmi Google a Oxford Economics. Pokud se chcete dozvědět více, Google připravil různé zdroje. Na stránkách našeho partnera najdete novou kalkulačku dopadu. Pomocí ní získáte vlastní zprávu o dopadu, který organizace jako ta vaše zaznamenaly díky zavedení geoprostorových služeb. Můžete se také podívat na webinář Googlu nebo si přečíst výkonný přehled výzkumu.

ilustrace-3

Pokud přemýšlíte, které geoprostorové služby by byly pro vaši firmu nejvhodnější, neváhejte nás kontaktovat. Prodiskutujte své problémy a potřeby s našimi odborníky a my vám pomůžeme vybrat to nejoptimálnější řešení!