Názory uživatelů internetu výrazně ovlivňují budování značky a image společnosti. Při rozhodování o nákupu lidé často zvažují informace o obchodě, produktech nebo službách, které najdou online. Fenomén zvaný ROPO (Research Online – Buy Offline neboli Vyhledej Online a Nakup offline) je nyní standardem v nákupním procesu.
Podle studie z roku 2018, provedené v Polsku, se více než 77 % respondentů ve věku 18-24 let před nákupem v kamenných obchodech dívá na produkty a recenze online. Nejčastěji navštěvovaná místa pro vyhledávání doporučení a názorů na nákup jsou:
- Google My Business výpisy
- Stránky a skupiny na sociálních médiícha
- YouTube kanály
- Agregátory online recenzí
- Webové stránky pro porovnání cen
- Marketplaces (Webová tržiště)
Přístup ke zpětné vazbě od spokojených (či méně spokojených) zákazníků je velmi snadný. Navzdory této skutečnosti stále mnoho společností podceňuje monitorování komentářů a příspěvků, ve kterých jsou zmiňovány. Většina podniků ještě neimplementovala mechanismy rychlé reakce – zejména na nepříznivé komentáře a názory, které poškozují jejich pověst.
Zanedbáním ORM (Online Reputation Management) vede ke škodlivým dlouhodobým účinkům. Zničená pověst výrazně snižuje důvěru spotřebitelů ve Vaši značku. Výsledkem je menší prodej a špatná finanční výkonnost.
Abychom Vám pomohli tomu zabránit, připravili jsme…
5 osvědčených způsobů, jak zvládnout pověst společnosti na internetu:
1. Pravidelně sledujte internet
Sledujte, co lidé na internetu říkají o Vaší značce. Názory na Vaši společnost se mohou objevit na neočekávaných místech, proto stojí za to použít ten správný nástroj. Pokud to chcete dělat sami, nezapomeňte důkladně prohlédnout místa uvedená výše.
2. Aktivně budujte svoji značku
Propagujte pozitivní a neutrální obsah. Používejte svá vlastní média, například firemní blog, kanál YouTube, fanpage sociálních médií nebo jiné, v souladu s image Vaší značky. Ukažte uživatelům, že jste odborník ve svém oboru. Dominujte na první stránce výsledků organického vyhledávání podle klíčových slov Vaší značky.
3. Důkladně kontrolujte používání názvu Vaší značky
Pravidelně sledujte, jestli není název Vaší značky registrován na sociálních médiích nebo jako doména někým jiným. To Vám pomůže ujistit se, že Vaši společnost nikdo nenapodobuje a neškodí Vaší online reputaci.
4. Pravidelně reagujte na komentáře a recenze
Věnovat pozornost a odpovídat na recenze na sociálních médiích je docela snadné, na rozdíl od výpisu z Google My Business – zejména pokud má Vaše společnost mnoho umístění. Nenechávejte žádný názor nezodpovězený, ať už pozitivní nebo negativní. Veďte s recenzenty konverzaci, požádejte je o názor na jejich oblíbenou věc z Vašich služeb ale i o to, co byste mohli zlepšit. Tento druh zpětné vazby je cenným zdrojem znalostí o potřebách a očekáváních Vašich zákazníků. Business Location Services je nástroj, který Vám pomůže snadno spravovat Vaše záznamy.
5. Napravte rychle poškození
Pokud se nečestné nebo pomlouvačné informace o Vaší společnosti objeví online, reagujte rychle a profesionálně. Můžete například požadovat, aby autor nebo správce odstranil záznam z webu. V případě sociálních médií můžete toto porušení nahlásit. Odstranění falešných zápisů v Google My Business je obzvlášť obtížné – to je něco, s čím Vám Business Location Services může pomoci. Dobře spravovaná data také vylepšují SEO – pozici Vašeho obsahu na Googlu.
Samozřejmě můžete říct: „Na to nikdo nemá čas!“. Což je pravda – průběžný monitoring internetu je nutný, ale také velmi pracný. Nezapomeňte, že Google My Business nemusíte spravovat sami – můžete využít naše znalosti a partnerství s Google. Jsme partnerem Googlu po mnoho let a máme ten nejvyšší Premier status. Podívejte se na to, jak Vám můžeme pomoci:
- Naše služba pro správu umístění společnosti je optimalizována především pro společnosti, které mají mnoho poboček a umístění. Naši odborníci spravují desítky tisíc poboček různých průmyslových odvětví po celém světě. Naučili jsme se všechny triky – od vytvoření prvního záznamu v Google My Business po kategorizaci a přebírání položek v Googlu.
- Totéž platí pro recenze – náš panel s recenzemi zobrazuje data ze všech Vašich míst. Váš tým může přímo odpovědět na recenze zákazníků prostřednictvím panelu. Hodnocení lze filtrovat podle různých kritérií a lze je stáhnout pro hlubší analýzu.
- Nabízíme rozhraní API, které odesílá data z Vašich systémů přímo do Googlu prostřednictvím naší platformy. Pouze uchováváte data ve svých systémech.
- Žádné další falešné záznamy a duplikáty – odstraňujeme je, protože poškozují Vaše hodnocení a SEO. Vaše umístění jsou vylepšena a aktualizována v Google Mapách.
Mindful Online Reputation Management zahrnuje řadu aktivit, do kterých stojí investovat čas a peníze. Vaše investice se vrací jako větší proud nových zákazníků, kteří Vám důvěřují, a stávajících zákazníků, kteří jsou Vám věrní. V tomto případě dlouhodobý zisk převažuje nad náklady. Pokud Vám záleží na image a reputaci Vaší společnosti, nečekejte a implementujte výše uvedené. Rádi Vám s tím pomůžeme.