Google My Business neboli Google Moje Firma je nástroj, který společnost Google představila na podporu malých a středních podnikatelů a také pro poskytnutí ještě relevantnějších informací pro svoje uživatele. Jeho základním posláním je mít na jediném místě informace o otevírací době lokálního kadeřníka, kontaktní informace na auto servis nebo možnost okomentovat, jak s uživateli/zákazníky zacházeli na jedné z poboček banky. Správa pekařství, autoservisu nebo malého množství poboček různého druhu je poměrně snadná. Co když ale Vaše firma počítá pobočky v desítkách nebo stovkách? Tady přichází na řadu Business Location Services – komplexní služba pro správu lokalizačních dat.

  • Spravujete větší pobočkovou síť?
  • Máte problém s duplicitními záznamy, špatnými adresami nebo chybějícími informacemi?
  • Chcete spravovat recenze a otázky jednodušeji?
  • Víte, že můžete aktualizovaná data (otevírací doba, kontaktní telefon atd.) synchronizovat automaticky?

Jak jste si možná všimli, nástroj Google Moje Firma je pro všechny uživatele zdarma. Je to víc než příjemné, protože tímto Google (zatím) zdarma poskytuje reklamní prostor. Ovšem, je snadné tento prostor spravovat i pro větší společnosti a pobočkové sítě?

Nástroj není a v blízké době ani nebude připraven pro použití na velké množství poboček a jejich správu. Správa většího množství poboček je komplikovaná a vyžaduje mnoho hodin práce týmu lidí. Je i jiná cesta, ptáte se? Je…

Mějte pod kontrolou Vaše firemní data a získejte větší podíl na trhu!

Google pro úzký okruh své partnerské sítě poskytuje tzv. Google My Business API, přes které je správa záznamů rychlejší a efektivnější. Samozřejmě, komunikovat s tímto API lze pouze přes uživatelské rozhraní. Tímto rozhraním je řešení od našeho partnera, který má dlouholeté zkušenosti právě se zákazníky čelící výzvám, které přináší využívaní nástroje Google Moje Firma. Například zdvojené záznamy, fotky přidané uživateli, špatná adresa pobočky nebo neaktuální otevírací doba. Je důležité si říct, že všechny tyto informace instantně sdílíte se svými potencionálními zákazníky a je proto nutné vědět v jakém stavu jsou informace o Vás k dispozici!

Porovnání základních atributů správy nástroje Moje Firma (partner společnosti Google, samostatně, marketingová agentura):

Funkce partner společnosti Google samostatně marketingová agentura
Získání hromadného ověření Y N N
Vytvoření nových zápisů/poboček Y pouze jednotlivě – ověření pomocí fyzické pošty pouze jednotlivě – ověření pomocí fyzické pošty
Nalezení a převzetí existujících zápisů/poboček Y N/pouze jednotlivě – ověření pomocí fyzické pošty N/pouze jednotlivě – ověření pomocí fyzické pošty
Vymazání duplicitních zápisů/poboček Y N N
Oprava špatných Google Maps dat pro navigaci zákazníků Y N N
Automatická synchronizace dat (otevírací doba, kontaktní informace) Y N N
Dashboard pro recenze Y základní rozhraní v Google Moje Firma základní rozhraní v Google Moje Firma
Dashboard pro otázky a odpovědi Y N N
Určený expert se specializací pro lokalizační data a správu nástroje Google Moje Firma Y N N
2.7
vyšší pravděpodobnost lepší reputace
70
větší šance návštěvy na pobočce
50
více nákupů